Vtransport
Ontdek hoe logistiek dienstverlener Vtransport met data inzicht krijgt in de klanttevredenheid, beoordelingen van chauffeurs en de kosten van schades van leveringen.
Behoefte
Met een toenemend aantal leveringen werd het voor Vtransport steeds belangrijker om inzicht te krijgen in de klanttevredenheid, hoe leveringen worden uitgevoerd door chauffeurs en de schades van leveringen. Ook wilde men de klanttevredenheidsscores die gekoppeld zijn aan de leveringen inzichtelijk krijgen per chauffeur. Bij schades was het met name belangrijk om een goed beeld te krijgen van schades die toe te rekenen zijn aan het transport.
Even kennismaken?
Boek je gratis kennismakingsgesprek met data specialist Berend Boshouwers.
Aanpak en oplossing
Voor Vtransport hebben we een Power BI dashboard gebouwd waarbij de opmerkingen rondom de leveringen centraal staan (eindklanten kunnen na afloop van een levering een beoordeling achterlaten en eventueel een opmerking toevoegen met meer context).
Door binnen het dashboard op een opmerking te klikken, krijgt men alle informatie rondom deze levering zien. Voor het management is een extra tabblad ontwikkeld met KPI’s zoals de NPS-score (in totaal, per chauffeur of per opdrachtgever), gemaakte kosten van foutieve of beschadigde leveringen en aantal meldingen.
Een impressie
chauffeurs inzichtelijk binnen één dashboard
uur tijdsbesparing per week
Impact
Met dit dashboard is Vtransport nu in staat om:
- Klanttevredenheid stapsgewijs te verbeteren
- Inzicht te krijgen in de beoordeling van chauffeurs
- Schademeldingen met alle bijbehorende informatie eenvoudig in te zien
- Proactief te handelen wanneer chauffeurs onder gemiddeld presteren
- Trends in beoordelingen en schademeldingen te ontdekken en analyseren
Samen aan de slag met je data?
Start met de Data Quickscan. Met onze Data Quickscan bepalen we binnen 2 dagen een duidelijke datastrategie voor jouw organisatie, zodat jij weet welke stappen je nu kunt zetten om betere beslissingen te nemen op basis van data.